بیگمان تقویت اخلاقیات و توجه به ارزشها در بخش دولتی و خدمات عمومی میتواند نقشمهمی را در بهبود کیفیت خدمات ارائه شده از سوی سازمانهای عمومی و به تبع آن افزایشمشروعیت این سازمانها در انظار عمومی ایفا کند.
بی گمان تقویت اخلاقیات و توجه به ارزشها در بخش دولتی و خدمات عمومی میتواند نقش مهمی را در بهبود کیفیت خدمات ارائه شده از سوی سازمانهای عمومی و به تبع آن افزایش مشروعیت این سازمانها در انظار عمومی ایفا کند. آنچه که ما در این مقاله به آن میپردازیم، نگاهی تفسیری به اخلاق و مدیریت دولتی است، به نحوی که ابتدا در قالب نگرشی مفهومی به تحلیل؛ مدیریت دولتی؛ اخلاق و ارزشها پرداخته و سپس ضمن تحلیل تقسیمبندی رویکردهای مدیریت دولتی و سردرگمیهای مطرح در این زمینه؛ جایگاه اخلاق را در سه پارادایم اصلی؛ رویکرد سنتی اداره[1]، مدیریت دولتی نوین[2] و رویکرد خدمات دولتی نوین[3] تحلیل میکنیم و در نهایت رویکردهای آینده مدیریت دولتی و اخلاق را مطرح میکنیم.
واژگان کليدي
اخلاق، ارزشها، مدیریت دولتی، مدیریت دولتی نوین، خدمات دولتی نوین
علاءالدین رفیع زاده