صفحه اصلی  |  راهنمای سایت  |  جستجو  |  پرسش و پاسخ  |  پست الکترونیک  |  ارتباط با ما
پنجشنبه 1 آذر 1403  
Thursday, 21 November, 2024  
     فهـرست مقـالات

  معرفی
  کتاب ها
  مقـالات
  قوانین و مقررات
  پرسش و پاسـخ
  سایتـهای مفید
  نظـرات و پیشنهـادات
  پاورپوینت های آموزشی

  بررسي و تعيين عوامل موثر بر پاسخگويي مديران و كاركنان و سنجش ميزان تحقق آن از ديد ذينفعان  
نویسنده / منبع : علاالدین رفیع زاده و عباس منوریان/مجله تدبیر/شماره 205  

چکیده:

براي طراحي يك سيستم پاسخگويي مناسب، يافتن عوامل موثر بر آن در مرحله اول، يكي از ضرورياتي كه بايستي مورد توجه قرار بگيرد. در اين مقاله كه حاصل يك كار پژوهشي مي باشد تلاش شده است تا عوامل موثر بر پاسخگويي كاركنان به عنوان اولين قدم در طراحي يك سيستم پاسخگويي مناسب مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته و به ترتيب اهميت بيان گردد. بنابر اين با توجه به نتايج بدست آمده از تجزيه و تحليل داده هاي جمع اوري شده، " بازرسي و اصلاح اداري"با ارزش ويژه 880/2 به عنوان عامل اول و " شايسته سالاري" با ارزش ويژه 063/2 به عنوان عامل دوم تاثير گذار در پاسخگويي انتخاب شدند ميزان پاسخگويي در سازمان مورد نظر نيز با توجه به اين كه ميانگين حاصل پاسخگويي (62/2) نسبت به ميانگين نظري (50/2) تفاوت چشمگيري ندارد با يك ديد كلي مي توان نتيجه گرفت كه سازمان مورد نظر از لحاظ پاسخگويي در وضعيت خيلي مطلوبي قرار ندارد.

برای دانلود روی ضمیمه کلیک نمایید



كليد واژه ها: پاسخگويي ـ مسئوليت ـ ذينفعان

  فایل ضمیمه

کلیه حقوق این سایت متعلق به www.rafiezadeh.ir می باشد. 1398-1392©