هر سازمان و به طور عام هر دولتي صرفنظر از نحوه فعاليت ، اندازه و ساختار خود در تلاش است تا عملكرد خود را در حد مطلوبي بهبود دهد، تا بتواند موجوديت خود را حفظ نمايند. شرايط رقابتي سخت و پيچيده دنياي امروز، حركت سازمانها به سوي مدلهاي تعالي جوي و كمال طلبي را ناگزير ساخته است و به تعبيري راز بقا در محيط رقابتي جديد، پيروي از اصول نظامهاي نوين مديريتي است. در چنين شرايطي علم مديريت بسيار زود دريافت كه سازمانها براي ورود و ماندن در عرصه رقابت بايد خود را ارتقا دهد و به تعالي برسند. و اين مهم بدون در نظر گرفتن نظام هاي نوين مديريت عملكرد امكان پذير نيست. در اين مقاله ابتدا بصورت كوتاه به مفاهيم مرتبط با بحث مديريت عملكرد اشاره ميكنيم و يك مدل عمومي را در اين زمينه معرفي مينماييم. در ادامه بحث يك تجربه عملي را كه نگارنده در يكي از موسسات، (در قالب يك گروهي علمي و اجرايي) اجرا كرده است را بصورت گام به گام در قالب case study ارايه ميكنيم. لذا هدف اصلي در اين مقاله ارايه يك مورد عملي استقرار مديريت عملكرد ميباشد كه سعي شده است، ابزارها و مدلهاي استفاده شده در اين "مورد" بصورت اجرايي معرفي گردد. برای دانلود مقاله روی فایل ضمیمه کلیک نمایید