چکيده
بی گمان تقویت اخلاقیات و توجه به ارزشها
در بخش دولتی و خدمات عمومی میتواند نقش مهمی را در بهبود کیفیت خدمات ارائه شده
از سوی سازمانهای عمومی و به تبع آن افزایش مشروعیت این سازمانها در انظار عمومی
ایفا کند. آنچه که ما در این مقاله به آن میپردازیم، نگاهی تفسیری به اخلاق و
مدیریت دولتی است، به نحوی که ابتدا در قالب نگرشی مفهومی به تحلیل؛ مدیریت دولتی؛
اخلاق و ارزشها پرداخته و سپس ضمن تحلیل تقسیمبندی رویکردهای مدیریت دولتی و
سردرگمیهای مطرح در این زمینه؛ جایگاه اخلاق را در سه پارادایم اصلی؛ رویکرد سنتی
اداره[1]،
مدیریت دولتی نوین[2]
و رویکرد خدمات دولتی نوین[3]
تحلیل میکنیم و در نهایت رویکردهای آینده مدیریت دولتی و اخلاق را مطرح میکنیم.
واژگان کليدي
اخلاق، ارزشها، مدیریت دولتی، مدیریت
دولتی نوین، خدمات دولتی نوین
برای دریافت فایل کامل مقاله، اینجا کلیک نمایید
علاءالدین رفیع زاده