صفحه اصلی  |  راهنمای سایت  |  جستجو  |  پرسش و پاسخ  |  پست الکترونیک  |  ارتباط با ما
جمعه 31 فروردين 1403  
Friday, 19 April, 2024  
     فهـرست مقـالات

  معرفی
  کتاب ها
  مقـالات
  قوانین و مقررات
  پرسش و پاسـخ
  سایتـهای مفید
  نظـرات و پیشنهـادات
  پاورپوینت های آموزشی

  پاسخگويي؛ ابزارها و استانداردها  
نویسنده / منبع : علاالدین رفیع زاده/مجله تدبیر شماره 146  

مقدمه

اگر از مديريت كلاسيك به سمت مديريت روابط انساني حركت كنيم، اهميت نيروي انساني جلوه گر شده و در صورت ادامه اين حركت، به طوري كه به ترتيب به سمت مديريت دولتي نوين نزديك شويم، چيزي كه بيشتر از همه اهميت آن نمايانگر مي شود، عوامل محيطي و استراتژيك است و مهمترين عوامل محيطي در بخش دولتي و خدماتي كه علت وجودي سازمانها را نيز تشكيل مي دهد، همان مردم و ارباب رجوع است. در اصل، اين همان مردم و صاحبان اصلي هستند كه انجام كارهاي خود را به سازمانهاي دولتي و دولت تفويض كرده اند. به عبارت ديگر، همان طور كه «اون هيوز» در كتاب «مديريت دولتي نوين» اشاره دارد كه رابطه دولت و شهروندان سيستم پاسخگويي را شكل مي دهد كه به موجب آن سازمانهاي دولتـــي وظايف مربوط را انجام مي دهند و شهروندان اجازه مي دهند كه وظايف انجام شوند ولي مشروط بر اينكه وكيل از حد خود تجاوز نكند و پاسخگو باشد. (الواني، شوريني، معمارزاده، 283، 1380)

برای دانلود روی فایل ضمیمه کلیک نمایید




  فایل ضمیمه

کلیه حقوق این سایت متعلق به www.rafiezadeh.ir می باشد. 1398-1392©